Medya anlamlandırma failidir…
İnsan anlamını arar, öyleyse medya her şeydir.
Tamam abartmayalım her şey değilse bile çok şeydir.
1) Mesela ihtiyaçları tayin edendir. Kırmızı renk 30 tane
pabucun olsa bile kırmızının bilmem ne tonu 31 inciye ihtiyacın olduğuna
inandırır ve sattırır. Dolabında olmazsa seni ayağı çıplak geziyorsun sandırır.

Not: Medya TV den ibaret değildir. TV de Starbucks reklamı görmüyor olmanız
onun pazarlamasının medya eliyle yapılmadığı anlamına gelmez. Öyle ya da böyle
Starbucks medya eliyle anlamını konuşlandırır ve sattırır.
Devam edelim…
3) Mesela aynı ürünün
ambalajını/ kokusunu/ bilmem ne bitki özünü değiştirip daha kaliteli sandırıp,
faiş fiyatlara sattırır. İşlevi aynıdır fakat kalitelerini farklı sandırır ve
sattırır. Diş macunlarının, şampuan ve el kremlerinin aynı marka altında
yüzlerce çeşidinin üretilmesi ve her birinin de kendince alıcı bulması
bundandır.
4) Sana verebileceğinden
daha fazlasını vaad edendir. Yiyeceğin bir dondurmadan ibaretken, Magnum: ‘Haz
peşindeysen’ hadi gel der. ‘İçindeki
seni keşfet’ diyerek sana kendini dondurma yiyerek keşfedebilme olanağı sunar.
(Büyük lütuf!)
5) Seni anılarından,
çocukluğundan, en duygusal yanından vurur. Ağlatır ve sattırır. Kullanacağın
bir telefon hattıdır iletişim kurmanı sağlar ama o seni askerdeyken annene,
tüneldeyken sevgiline sorunsuz bağlatır ve ağlatır. Ağlattıkça sattırır.
![]() |
Turkcell gelin ve babası reklamı |
Velhasılı dedim ya medya sattırır...
Dip Not: Medya yalnızca ürün değil; değer satar, kimlik satar, kültür satar…
Dip Not: Medya yalnızca ürün değil; değer satar, kimlik satar, kültür satar…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder